سوال و جواب مذهبی

پاسخگویی به شبهات و سوالات ذهنی شما

سوال و جواب مذهبی

پاسخگویی به شبهات و سوالات ذهنی شما

سوال و جواب مذهبی
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

یکی از سوالاتی که ممکن است به موحدان وارد شود یا در ذهن برخی پیدا شود این است که چرا فرزند آدم علیه السلام قاتل شد ویا چرا فرزند نوح منحرف بود و... مگر نطفه اینها پاک نبود؟ مگر اینها غذای حلال نمی خوردند؟ مگر آنها گرفتاریهایی مانند فضای مجازی و اینترنت و ماهواره و شبکه لاین و... داشتند که اینگونه منحرف شدند؟


پاسخ :

1. تربیت انسان فقط بدست والدین نیست بلکه نفس اماره و شیطان از درون و محیط و دوستان ناباب از بیرون از عوامل انحراف در انسانند که در تقابل با عقل و وجدان و نفحات رحمانی از درون و عوامل الهی خارجی مانند والدین یا دوستان خوب قرار دارند.

2. هر انسانی دارای اختیار و انتخاب است والا جبر لازم می آمد و ممکن بود از طرف دیگر شبهه شود که چرا فرزندان انبیا ع چنین امتیازی داشته باشند و دیگران نداشته باشند.

3. مگر فرزندان جامعه ما چقدر از دستورات پدران خود تبعیت می کنند تا از آنها انتظار داشته باشیم.

4. برخی از انبیا علیهم السلام مانند نوح و لوط، همسران بد داشته اند که خود می تواند عامل انحراف فرزندان باشد.

5. در مورد فرزند آدم علیه السلام یعنی قابیل خداوند در قرآن تصریح نموده که او را نفس اماره به این کار واداشت.«فَطَوَّعَتْ لَهُ نَفْسُهُ قَتْلَ أَخِیهِ فَقَتَلَهُ» انعام/30

  • صلوات: اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

انبیا و فرزندان بد

انحراف فرزندان انبیا ع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">