سوال و جواب مذهبی

پاسخگویی به شبهات و سوالات ذهنی شما

سوال و جواب مذهبی

پاسخگویی به شبهات و سوالات ذهنی شما

سوال و جواب مذهبی
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

شبهه : چرا در ایران، نیت شیطانی اینقدر زود به تجاوز منجر می‌شود؟


لطفا حوصله کنید و حتما بخوانید

از دختر دبستانی روستایی فقط کفش‌هایش پیدا شده بود. چندی بعد جنازه خفه شده او پس از تعرض نیز یافت شد. متجاوز و قاتل که بود؟ مردی متأهل! او شرح ماجرا را چنین خلاصه کرد: دخترک را تنها دیدم، نیتی شیطانی به ذهنم رسید، نیت خود را عملی کردم!
 
 چگونه است که در ایران این نیتهای پلید شیطانی زود به مرحله عمل می‌رسد؟
 
اگر قرار باشد نیت شیطانی اینقدر سریع ایجاد شده و به مرحله عمل برسد، در کشورهای غربی که استخر‌ها مختلط، مشروب فروشی‌ها در دسترس، تابلوهای نیمه عریان در مقابل و فیلمهای شهوت انگیز تلویزیون در دید همگان است، باید روزانه دههاهزار نفر مورد تعرض قرار گیرند.
 

 
پاسخ سؤال«چرا در ایران نیت شیطانی اینقدر زود به تجاوز منجر می‌شود؟» در این نکته است که این جمله سه قسمتی (دخترک را تنها دیدم، نیتی شیطانی به ذهنم رسید، نیت خود را عملی کردم) در حقیقت جمله‌ای چهار قسمتی است: دخترک را تنها دیدم، نیتی شیطانی به ذهنم رسید، «دیدم انگار در این مملکت کسی به کسی نیست»، نیت خود را عملی کردم!
 
کشورهای غربی  با در اختیار گرفتن درست قدرت رسانه‌ای، به هر نافهمی فهمانده‌اند که در این شهر نسبت به جرمهای خشن، به ویژه نسبت به کودکان و دختران حساسیت زیادی وجود دارد و «کسی به کسی هست». وقتی دختر ده ساله‌ای به نام هولی جونز در کانادا ناپدید شد، به مدت دو روز «خبر اول» تمام شبکه‌های مهم خبری این کشور بود.
 
ما چه می‌کنیم؟ فورا اینگونه اخبار را پنهان می‌کنیم تا زمان دستگیری مجرم.

آیا از کم شعوری غربی هاست که برنامه‌های مهم تلویزیونی را قطع کرده و تعقیب و گریز یک مجرم را به طور زنده پخش می‌کنند؟

 
اتفاقا غربی‌ها در این موارد بسیار عاقلانه عمل می‌کنند چون می‌دانند مساله اصلی، دستگیری مجرم نیست، بلکه فهماندن این امر به مجرمان بعدی است که اینجا شهر است نه جنگل، و ربودن یک کودک و یا تعرض به او یعنی مواجهه با کل حکومت و مردم.
در ایران ما، وقتی یک جانی به یک دختر تعرض می‌کند حداکثر خود را با یک خانواده، طرف می‌بیند که به راحتی با تهدیدهایی مانند پخش فیلم تعرض و یا تجاوز به عضو دیگر خانواده، آنان را از شکایت منصرف می‌کند.

 ولی در غرب کودک از جامعه ربوده می‌شود نه از خانواده؛ و جانی می‌داند از فردا جنایت او مورد توجه همه رسانه هاست و انصراف شاکی خصوصی تأثیری ندارد.
 
من نمی‌دانم تعداد «جنگل بانان» در این کشور چند نفر است ولی هر چه هست تعداد «جنگل بینان» یعنی کسانی که جامعه ایران را مثل جنگل تلقی می‌کنند و از قمه کشی و ربایش و تهدید و تجاوز و جرمهای دیگر ابایی ندارند کم شمار نیست.

به سبب جمعیت رو به رشد «جنگل بینان» است که اگر آینه دو خودرو، کمی با شدت به هم برخورد کند، پیاده شدن از خودرو با قمه منظره نادری در تهران نیست.

مردم عادی به کنار، در کدام کشور جهان، شروران در مواجهه با پلیس به جای فرار، مکررا با قمه به مأموران مسلح حمله می‌کنند؟ آیا این پدیده‌ها دلیلی بر گسترش تعداد «جنگل بینان» نیست؟

و چنین است داستان اختلاس ، رشوه ، غارت بیت المال و ...
نماز صبح، رادیو را باز می‌کنید
پیام اخلاق می‌دهد..
از خانه خارج می‌شوید بر دیوار روبرو پیام اخلاقی نوشته است..
در و دیوار شهر پر است از تابلو ها و بیلبوردهای اخلاقی..
تلفن همراهتان پی در پی پیام های اخلاقی از دوستانتان، گروه وایبری و فیسبوکی و تلگرامی‌تان برایتان باز می‌کند..
بالای سر برگ نامه هایتان پیام اخلاقی نوشته است..
روحانی اداره تان ظهر کلی برای شما اخلاق می‌بافد..
عصر به مراسم ختم می‌روید کلی اخلاق می‌آموزید..
از ده شبکه سیما دست کم در هر زمان شش تا مستقیم سخنرانی فلان آقا را پخش می‌کند که پیام اخلاق می‌دهد..
آنهایی هم که فیلم پخش می‌کنند همان حرفها را از زبان هنرپیشگانشان دوباره به خوردتان می‌دهند..!

راستی اگر بنا بود این پیام ها کاری بکند ما باید در بهشت اخلاق زندگی می‌کردیم.
نیاز به چک و سفته و ضامن برای پول دادن و گرفتن و کاسبی نداشتیم.
کلانتری ها و دادگاههای ما مانند سوییس بیکار بودند!

آقای قاضی‌القضات ما چند روز پیش فرموده اند
ما پانزده میلیون پرونده در نوبت دادرسی داریم!!

ای قربان درس اخلاق دادنتان

می‌بینید همه چیزمان به همه چیزمان می‌آید:

بیشترین متخصصان پزشکی..
بیشترین آمار بیماری!

بیشترین روحانی و معلم اخلاق..
بیشترین پرونده دادگستری و کلانتری!

بیشترین بانک و سیستم حسابرسی..
بیشترین دزدی و اختلاس!

ما خنده دار ترین مردم جهانیم!
و پرروترین آنها!
هیچ جا و هیچ کس را هم در دنیا آدم حساب نمی‌کنیم!

پاسخ:

این سخن چیزی جز سیاه نمایی و  بازگویی اهداف دشمنان و بیان امور غیر واقعی نیست
معلوم نیست گوینده آنا با کشور مشکل دارد یا با اسلام؟ اگر نگرانی است چرا سیاه نمایی؟ اتهام به هم نوع و پاک دانستن دشمن به هیچ وجه عاقلانه نیست لطفا هر مطلبی که به دست شما می رسه رو در این انجمن نگذارید؟ برای انحراف و تجاوز در غرب کافیست به تجاوزاتی که رؤسای آنها داشته اند دقت کنید مانند تجاوز کلینتون به مادرش که در آن را همسرش در کتاب(Franks’ Timeless: Love, Morgenthau and Me.”) فاش کرده و تجاوز موشه کاتساو رئیس جمهور سابق اسرائیل به یک کارمند زن طبق گزارش بی بی سی. و تجاوز سخنگوی دفتر ریاست جمهور کره جنوبی با یکی از زنان کارمند سفارت خود هنگامی که رییس جمهور کره جنوبی در امریکا به سر می برد یا ماجرای تجاوز رئیس 62 ساله صندوق بین المللی پول به زن خدمتکار 32 ساله و... در یک نظر سنجی که در واشنگتن به نام «پیو» صورت گرفته، اکثریت مردم تجاوز به عنف به ویژه دانشجویان را یک معضل بزرگ اجتماعی دانسته اند  بطوری که طبق آمار سازمان ملل در جوامع غربی از میان هر 100 زن جوان حدود 60 درصد تجریه حداقل یکبار تجاوز را دارند و... اینها همه حاکی از عمق بسیار زیاد فساد در غرب آنهم بین شخصیتهای آنهاست که به هیچ وجه قابل مقایسه با ایران نیست. ثانیاً من و شما و اینهمه افراد اطراف ما که هیچگاه فکر چنین جنایتی نکرده اند مگر ایرانی و مسلمان نیستند چرا به یک نفر که ممکن از گوشه ای از این کشور پهناور دست به جنایت زده را اینهمه بزرگ می کنید و حاضر نیستید خوبیها را ببینید؟
علنی کردن گناه در اسلام خود نوعی گناه است و باعث ریختن قبح گناه می شود و گناه را برای افراد جنایتکار عادی می کند لذا نهی شده و دلیل مخفی کردن ان توصیه اسلام و دعب اسلام است «إِنَّ الَّذينَ يُحِبُّونَ أَنْ تَشيعَ الْفاحِشَةُ فِي الَّذينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذابٌ أَليمٌ فِي الدُّنْيا وَ الْآخِرَةِ » همچنین امام رضا علیه السلام می فرماید: «الْمُذِیعُ بِالسَّیِّئَةِ مَخْذُولٌ وَ الْمُسْتَتِرُ بِالسَّیِّئَةِ مَغْفُورٌ لَهُ»كسی كه گناهش را پخش می‌كند، خار است اما كسی كه مخفی گناه كند و توبه كند، خدا او را می‌بخشد. (كافى، ج‏2، ص‏428) لذا نباید گناه دیگران را در مجامع نقل و پخش کرد.
در مورد خشونت در جامعه هم کافی است به برخورد پلیس و سفید پوستان به سیاه پوستتان و تیر اندازیهای فراوانی که در مجامع غربی در مدارس و... انجام می شود توجه کنید که هر از گاهی اخبار آن را از رسانه های می شنویم.

  • صلوات: اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

تجاوز و خشونت در ایران

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">