سوال و جواب مذهبی

پاسخگویی به شبهات و سوالات ذهنی شما

سوال و جواب مذهبی

پاسخگویی به شبهات و سوالات ذهنی شما

سوال و جواب مذهبی
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

زمين چگونه ايجاد شد؟

سه شنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۴، ۰۶:۴۴ ب.ظ

⬅️ چنانکه از روایات معصومین علیهم السلام بدست می آید: زمين در مرحله اول كفى بود روى آب كه در اثر امواج و باد شديد باراده خداوند جمع شده بود و سپس بامر خدا منجمد و بسته گرديد و بشكل قطعه زمين كوچكى درآمد در جايى كه فعلا خانه كعبه است و بعد از زير خانه كعبه پهن شد . روزى كه زمين پهن شد را دحو الارض ناميدند(25 ذی القعده)

◀️ حضرت امير المؤمنين عليه السّلام در خطبه اشباح اشاره بدين مطلب ميفرمايد. «خداوند زمين بر لجّه دريا ساكن گرداند و  به این وسیله دريا را از تلاطم و خروش و غرور باز داشت. آب ، كه رام و فروتن شده بود، فرو نشست و پس از آن همه سركشى و غلطيدن امواجش بر روى هم ، زمين را در برگرفت و آنگاه كه آب در اطراف زمين از هيجان و جوشش باز ايستاد، خداوند سبحان كوههاى بلند را بر دوش زمين جاى داد و از كوهها چشمه ها بر آورد و در بيابانهاى پهناور و درّه هاى ژرف جارى ساخت . زمين را به كوههايى كه از صخره هاى عظيم و مرتفع فراهم آمده بود از لرزش نگه داشت ، چون ميخها تا اعماق آن و در رخنه هاى آن فرو رفته و بر پستيها و بلنديهايش جاى گرفته بود.» (نهج البلاغه خطبه 91)

◀️ پهن شدن زمين صراحتا در قرآن آمده است: «الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ الْأَرْضَ فِراشاً» خدائى كه براى شما زمين را مانند فرش پهن نمود، و ميفرمايد، «وَ الْأَرْضَ مَدَدْناها وَ أَلْقَيْنا فِيها رَواسِيَ‏» زمين را ما بگسترديم و در آن كوههاى بزرگ و محكم نهاديم.

◀️ مساحت تقريبى زمين بیش از پانصد و ده مليون كيلومتر مربع است كه 134 مليون كيلومتر مربع آن خشكى و بقيه آبست‏. @soalojavabemazhabi

روایت اول از کتاب «علل الشرائع، ترجمه مسترحمى، ص: 7»

https://telegram.me/soalojavabemazhabi

  • صلوات: اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

چگونگی ایجاد زمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">