سوال و جواب مذهبی

پاسخگویی به شبهات و سوالات ذهنی شما

سوال و جواب مذهبی

پاسخگویی به شبهات و سوالات ذهنی شما

سوال و جواب مذهبی
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

⬅️ ابن ادريس امام باقر و امام صادق علیهما السلام نقل می کند:
رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلم بيست حج مخفي انجام دادند كه ده و يا هفت تاي آنها ( ترديد از راوي است) حَجّه الاسلام بودند كه تماماً قبل از نبوت انجام شد . و از سنّ چهار سالگي در حالي كه همراه با ابو طالب در سرزمين بُصري بودند به نماز مي ايستادند ( بُصري سرزميني است كه قريش از آنجا به سوي مكه تجارت مي نمودند) .
مستطرفات السرائر ، ابن ادريس( 598 هـ ) ، ص 575 .

⬅️ فتال نیشابوریپ: بدان ! كه علماء بر اين نكته اتفاق نظر دارند كه : رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلم از قبل از رسالتش و از زماني كه به تكليف رسيد بر خلاف آنچه كه از قبيله قريش در اعمال و عبادات ديده مي شد به طور مخفيانه نماز بر پا مي داشت و روزه مي گرفت و آنگاه بود كه آن حضرت به چهل سالگي رسيد و خداوند عزّ و جلّ به جبرئيل عليه السلام امر فرمود تا بر آن حضرت نازل گردد و او را مبعوث به رسالت نمايد . 
روضة الواعظين ، فتّال نيشابوري ، ص 52.

⬅️ علي بن ابراهيم بن هاشم كه از بزرگترين راويان اصحاب ماست گفته است : زماني كه رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلم به سنّ سي و هفت سالگي رسيد در خواب ديد كه شخصي نزد او آمد و در حالي كه آن حضرت به شباني گوسفندان خود مشغول بود خطاب كرد و گفت : اي رسول خدا ! . آن حضرت از او سئوال نمود تو كيستي ؟ او گفت : من جبرئيل هستم كه خداوند مرا به سوي تو فرستاده تا تو را به عنوان رسول خود بر انگيزد . و رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلم از آن زمان اين موضوع را از ديگران مخفي مي داشت . تا اين كه روزي جبرئيل نازل شد و همراه خود آبي را از آسمان آورده و به آن حضرت خطاب كرد : اي محمّد بر خيز و وضو ساز ! و جبرئيل وضو ساختن را از شستن صورت و دست ها از آرنج تا انگشتان و مسح سر و پاها تا بر آمدگي آن و بعد از آن ركوع و سجود ( نماز ) را به حضرت آموخت ؛ تا اين كه حضرت علي عليه السلام وارد شد و رسول خدا را در حال نماز مشاهده كرد و اين زماني بود كه آن حضرت به سنّ چهل سالگي رسبده بود حضرت علي عليه السلام از آن حضرت سئوال نمود : اين چه عملي است كه انجام مي دهيد ؟ حضرت فرمود : اين نمازي است كه خداوند به من آموخته است و در همين حال حضرت علي عليه السلام را به اسلام دعوت نمود و او هم پذيرفت و با آن حضرت به نماز ايستاد سپس خديجه ايمان آورد و پشت سر آن حضرت كسي جز حضرت علي عليه السلام و حضرت خديجه سلام الله عليها به نماز نمي ايستاد .
قصص الأنبياء، ص 315 - علام الوري بأعلام الهدي، ج 1، ص 102- كشف الغمة ، ج 1، ص 86 - مناقب آل أبي طالب ، ج 1 ، ص 41 - بحار الأنوار، ص 191 - الأنوار الساطعة ، ص 191.      ◀️ ((برگرفته از سایت ولی عصر عج بصورت خلاصه))

https://telegram.me/soalojavabemazhabi

  • صلوات: اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

عبادت رسول الله ص قبل از بعثت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">