سوال و جواب مذهبی

پاسخگویی به شبهات و سوالات ذهنی شما

سوال و جواب مذهبی

پاسخگویی به شبهات و سوالات ذهنی شما

سوال و جواب مذهبی
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

شبهه : «آیا میدانستید فاروق اعظم اولین کسی بود که به معنای واقعی تساوی حقوق زن و مرد را در حکومتش رواج داد و برای زنان عزت و احترام در جامعه عرب آن زمان بوجود آورد؟»

پاسخ : اولین کسی که به حمایت از زنان و حقوق آنها برخواسته خود خداوند در آیات فراوانی از قرآن می باشد مانند آیات 4 و 7 و 19 و 32 سوره نساء و آیه 35 احزاب بقره آیه 187 و آیه 6 طلاق و... که جملاتی مانند«عاشروهنّ باالمعروف؛ به نیکی با آنها معاشرت کنید» «آتُوالنّسآء صدقاتهنّ؛ مهر زنان را بپردازید.» «اسکنوهنّ من حیث سکنتم؛ همانند مسکنی که دارید به آنها هم بدهید.» «ولاتضاروهن؛ به آنها ضرر نرسانید» و... بیان داشته عمر اگر در این زمینه چیزی گفته از قرآن گرفته است .

ثانیاً جناب خلیفه دوم طبق منابع رفتار نامناسبی با زنان داشته است مانند : عمر همسر خود را می زد چنانکه «ضِفْتُ عُمَرَ لَيْلَةً فلما كان في جَوْفِ اللَّيْلِ قام إلى امْرَأَتِهِ يَضْرِبُهَا فَحَجَزْتُ بَيْنَهُمَا؛ راوی می گوید مهمان عمر بودم نیمه های شب عمر بلند شد و رفت نزد همسرش و او را زد من بین آنها را جدا کردم!» (سنن ابن ماجه، ج1، ص639. مسند احمد ج1، ص20 و...) در تاریخ آمده است که عمر به خواستگاری ام کلثوم دختر ابی بکر رفت و عایشه ام المومنین واسطه بود ولی ام کلثوم قبول نکرد و گفت : «لا حاجة لي فيه إنه خشن العيش شديد على النساء؛ من نیازی به عمر ندارم او در زندگی خشن و بر زنان سخت گیر است» (تاريخ الطبري  ج 2   ص 564)

ثالثاً اگر منظور از تساوی، تساوی در ارث و دیه و شهادت و... باشد که مخالف قرآن خواهد بود.

بنا بر این قرآن اولین بار حقوق زنان را احیا کرده و عمر نه اینکه حقوق زنان را احیا نکرده بلکه آنها را اذیت می کرده و خشونت بخرج می داده است.

  • صلوات: اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

عمر و تساوی حقوق زنان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">